Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Bujori de munte in Bucegi: Moieciu de Sus - Poiana Gutanu - Saua Strunga - Saua Strungulita - Vf. Bucsa - Moieciu de Sus | SusPeMunte

Moieciu de Sus (1065m) - Poiana Gutanu (1543m) - Saua Strunga (1909m) - Saua Strungulita (1931m) - Vf. Bucsa (1846m) - Moieciu de Sus (1065m)

Traseu te tip circuit in Muntii Bucegi cu privelisti spectaculoase asupra abruptului vestic al Bucegilor, Piatra Craiului si Muntii Leaota.

INCEPUT TRASEU: Moieciu de Sus (capatul strazii Valea Bangaleasa)

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Moieciu de Sus

DIFICULTATE: usor - mediu (5/10)

LUNGIME: 16 km

- Saua Strunga ↗ Saua Strungulita - 20min

- Saua Strungulita ↘↗ Vf. Bucsa - 1h

- Vf. Bucsa ↘ Moieciu de Sus - 3h

Traseul este destul de frecventat de catre turisti. In perioada in care am fost abia am gasit loc de parcare in zona barierei din capatul strazii Valea Bangaleasa.

Bariera Moeciu de Sus (Valea Bangaleasa)

Inceputul traseului. Trecem de bariera si urmam marcajul triunghi rosu, spre Poiana Gutanu.

moeciu de sus - poiana gutanu

Dupa aproximativ 15 - 20 min ajungem la o bifurcatie. De aici parasim drumul principal si continuam spre stanga. Drumul pietruit o sa fie cel pe care ne intoarcem.

padure pin moeciu de sus

Timp de aproximativ 1h am urcat numai printr-o padure de pin. Drumul este evident, iar marcajele sunt destul de bune.

poienita inainte de poiana gutanu

La iesirea din padure ne asteapta o poienita si de aici se deschide peisajul. In fata deja putem observa Muntii Bucegi. Dupa o pauza de odihna si hidratare, continuam spre Poiana Gutanu.

Fosta cabana de vanatoare Bangaleasa

Poiana Gutanu

Ajungem in partea superioara a Poienei Gutanu si de aici continuam sa mergem pe marcaj banda rosie, spre Cabana Padina. Noi o sa mergem doar pana in Saua Strunga, dar drumul este comun.

bucegii si saua strunga

Din Poiana Gutanu si pana la Saua Strunga (care se poate observa in centru-drapta imaginii) mergem pe sub abruptul vestic al Bucegilor. Aici peisajul este cu adevarat incantator. Am trecut si pe langa o stana, dar nu am vazut niciun caine de care sa ne temem.

flori in bucegi

Pe tot parcursul drumului de sub abruptul Bucegilor am intalnit diverse flori.

Refugiul Saua Strunga

Vedere din Saua Strunga, unde se afla si refugiul cu acelasi nume. De aici se poate vedea si Cabana Babele si Sinaia cota 2000. In vale se afla Cabana Padina, dar noi nu coboram. Urmam marcajul banda rosie, spre Cabana Leaota.

Refugiul Saua Strunga vazut de sus

Am trecut de refugiu (care se mai vede in stanga bradului) si continuam sa urcam pana in Saua Strungulita.

Saua Strungulita

Saua Strungulita. Varful din centrul imaginii este urmatoarea destinatie (Vf. Bucsa).

Rododendron Vf Bucsa

Din Saua Strunga si pana pe Varful Bucsa, trecem printr-o rezervatie de rhododendroni.

rododendroni in bucegi

Vedere spre Vf. Bucsa si Piatra Craiului

Varful Bucsa

Vf. Bucsa si privire de ansamblu asupra drumului pe care am venit.

Coborare spre Moeciu de pe Vf. Bucsa

De pe Vf. Bucsa incepem coborarea spre Moieciu de Sus, pe triunghi rosu.

padure moeciu de sus

Coborarea de pe Varful Bucsa pana in Moieciu de Sus este destul de solicitanta pentru genunchi si se desfasoara aproape in totalitate prin padure. Am depasit timpul care era estimat (1h 45 min) pentru ca am incercat pe cat posibil sa nu fortam picioarele.

drum prin padure moeciu de sus

O buna parte din coborare am facut-o pe un drum forestier, care se continua cu o carare.

Final coborare Vf. Bucsa - Moeciu de Sus

In final ne intersectam cu drumul pietruit de pe care am plecat la inceputul traseului. Continuam sa mergem pe acest drum pana la bariera.

Traseu Moeciu de Sus - Saua Strunga - Vf. Bucsa

Traseul vazut pe harta

Cele mai solicitante portinui au fost cele din padure unde se urca si se coboara destul de sustinut. In restul traseului diferenta de nivel este mica, iar peisajele va vor distrage atentia.