Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu Rasnov - Cabana Malaiesti - Refugiul Tiganesti ▪ Traseu catre Lacul Tiganesti si Refugiul Tiganesti cu plecare din Rasnov si trecere pe la Cabana Malaiesti ▪ Traseu lacul si refugiul Tiganesti ▪ Rododendroni in Muntii Bucegi | SusPeMunte

Rasnov - Cabana Malaiesti - Padina Crucii - Lacul Tiganesti - Refugiul Tiganaesti (retur)

Traseu superb in Muntii Bucegi, in special pe portiunea dintre Cabana Malaiesti si Refugiul Tiganesti

INCEPUT TRASEU: Valea Glajariei

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Valea Glajariei

DIFICULTATE: mediu - dificil (7/10)

LUNGIME: 20 km

- Lacul Tiganesti ↗ Refugiul Tiganesti - 30min

- Refugiul Tiganesti ↘ Cabana Malaiesti - 1h 40min

- Cabana Malaiesti ↘ Valea Glajariei - 2h 30min

Pana la Cabana Malaiesti am ajuns de mai multe ori, dar de data aceasta ne-am propus sa exploram mai mult si anume sa urcam pana la Refugiul Tiganesti. Asta in special datorita faptului ca in aceasta perioada Culmea Tiganesti este acoperita de Rododendroni. Peisajele pe care le ofera acest traseu va vor rasplati inzecit efortul depus. Nu este un traseu usor, avand in vedere lungimea si diferenta de nivel. Totusi, nu prezinta zone expuse, iar riscul de accidentare este mic. Exista o singura zona mai expusa, aproape de Lacul Tiganesti, dar este asigurata cu lant. Surse de apa aveti aproape de inceputul traseului sau la Cabana Malaiesti contra cost.

Inceput Traseu Rasnov - Cabana Malaiesti

Traseul incepe din Rasnov, de langa Canton Silvic Leasa si pana aici se poate ajunge cu masina. Tot aici am platit si o taxa de acces in Parcul National Bucegi, in valoare de 10 lei. Mai sus gasiti coordonatele exacte ale locului in care se afla o bariera si nu se mai poate continua cu masina.

Traseu Rasnov Malaiesti

Traseul incepe domol cu un drum forestier destul de larg. Sunt cateva bifurcatii de drumuri la inceput, dar marcajele sunt foarte bune. In imaginea de mai sus, continuam spre stanga si de aici practic incepe urcarea.

Urcare spre cabana Malaiesti de la Rasnov

Pana la Cabana Malaiesti mergem aproape in totalitate prin padure si in cea mai mare parte a drumului se urca. Pe alocuri poteca este presarata cu pietre si radacini. Bocancii sunt absolut necesari pe acest traseu.

Poiana spre cabana Malaiesti

Ajungem si intr-o poiana, unde peisajul incepe sa se deschida si putem observa muntii care ne inconjoara.

Vedere spre Postavaru de la Cabana Malaiesti

In spate avem o priveliste superba asupra Varfului Postavaru.

Cabana Malaiesti vara

Ajungem si la Cabana Malaiesti, unde peisajul se schimba in totalitate. Frumusetea locului este una aparte si atrage mii de turisti anual. Prima impresie pe care o ai este ca te afli in creierul muntilor. Am ajuns de multe ori aici, dar de fiecare data s-a dovedit ca acest loc are ceva nou de oferit.

Cabana Malaiesti - Padina Crucii

Am facut o pauza destul de lunga la cabana (~1h), dupa care am continuat pe marcaj banda galbena sa urcam catre Lacul Tiganesti. Se urca pieptis pana la Padina Crucii, iar poteca este foarte ingusta. Aici aveti nevoie de incaltaminte cu talpa aderenta pentru ca se poate aluneca usor. Aceasta este si cea mai solicitanta portiune din intregul traseu.

Padina Crucii
Odata ajunsi pe Padina Crucii, peisajul se schimba din nou. Avem priveliste asupra Culmei Tiganesti, dar si spre Postavaru si Cabana Malaiesti. Practic suntem mult deasupra cabanei. Facem si o mica incursiune pana la cruce. De la Cabana Malaiesti si pana la cruce se merge printre jnepeni si alti arbusti.
Vedere de la crucea de pe padina crucii

Vedere de la cruce. Totul este la superlativ aici.

Culmea Tiganesti vazuta de la Padina Crucii

De la cruce facem cale intoarsa si ne indreptam catre Lacul Tiganesti. Se afla undeva in fata, la baza culmei Tiganesti, cea care se vede plina de rododendroni.

Postavaru vazut de pe traseul catre lacul Tiganesti

De la Padina Crucii si pana la Lacul Tiganesti se merge de-a lungul vaii si se urca foarte putin. In spate, Postavaru pare la o aruncatura de bat, iar peisajul pare desprins din poveste.

Lacul Tiganesti

Am strabatut carari inconjurate de rododendroni si am ajuns si la Lacul Tiganesti. Este singurul lac din Muntii Bucegi aflat la o altitudine de peste 2000m. Chiar daca suprafata acestuia este una foarte mica, muntii care il inconjoara compenseaza din plin frumusetea locului.

Urcare spre refugiul Tiganesti de la lacul Tiganesti

Continuam sa urcam spre Refugiul Tiganesti.

Nori pe Culmea Tiganesti

Pe masura ce urcam norii incep sa-si faca simtita prezenta.

Rododendroni Culmea Tiganesti

Una din atractiile principale ala traseului, rododendronii. Sunt din plin pe aceasta culme.

Zapada culmea Tiganesti

Chiar daca e mijloc de iunie, iar vara a venit cu temperaturi caniculare, aici zapada inca mai rezista pe anumite portiuni.

Refugiul Tiganesti

Am ajuns si la Refugiul Tiganesti, dar din pacate norii nu ne-au permis sa admiram vederea de aici.

Marcaj Refugiul Tiganesti

De la refugiu ne intoarcem catre Cabana Malaiesti si Rasnov pe acelasi drum pe care am venit.