Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu de toamna in Buila-Vanturarita: Schitul Pahomie - Saua Stevioara - Vf. Vanturarita Mare si retur | SusPeMunte

Schitul Pahomie (850m) - Saua Stevioara - Vf. Vanturarita Mare (1875m) - retur

Traseu ideal de realizat toamna, deoarece muntele este inconjurat de padure de foioase, iar privelistile sunt impresionante.

INCEPUT TRASEU: Schitul Pahomie

- Saua Stevioara ↗ Vf. Vanturarita Mare - 30min

- Vf. Vanturarita Mare ↘ Saua Stevioara - 20min

- Saua Stevioara ↘ Schitul Pahomie - 2h 20min

Eram in cautarea unui traseu de toamna si dupa ce ne-am documentat asupra mai multor optiuni, am ales sa mergem in Buila-Vanturarita. Ca variante au fost sa urcam de la Schitul Pahomie catre Vf. Vanturarita Mare, prin Saua Stevioara si sa ne intoarcem pe acelasi drum, sau sa facem un circuit si de pe Vf. Vanturarita Mare sa mergem spre Curmatura Builei - Schitul Patrunsa - Schitul Pahomie. Deoarece timpul nu ne-a permis sa facem tot circuitul, ne-am intors pe acelasi drum. Acesta este si cel mai scurt traseu de a ajunge pe Vf. Vanturarita Mare. S-a dovedit a fi o alegere inspirata, deoarece acest munte va ofera peisaje de toamna impresionante si are parca o pozitie strategica intre alte grupe de munti.

Traseul este unul mediu-dificil, cu o diferenta de nivel de peste 1000m. Nu sunt zone cu lanturi sau foarte expuse, dar se urca in continuu pana pe varf. Doar in Saua Stevioara e o portiune de vreo cateva sute de metri de platou. Asadar, aveti nevoie de o conditie fizica buna pentru a realiza acest traseu.

Pana la Schitul Pahomie se poate ajunge cu masina, fara sa fie nevoie de 4x4. Ultimii 10km sunt neasfaltati, iar parcurgerea lor dureaza in jur de 40min. Pe alocuri mai sunt si portiuni in care trebuie sa ocoliti gropi, dar in principiu se poate ajunge fara probleme. Noi am parcat masina cu vreo 200 m mai jos fata de schit, pe marginea drumului. Traseul efectiv incepe de deasupra acestuia. Ca sa ajungem acolo, am ocolit schitul, pe un drum care il inconjoara, fara sa intram in curtea schitului. Mai sus gasiti coordonatele exacte.

Schitul Pahomie

Schitul Pahomie. Ca sa intrati pe traseu, continuati sa mergeti pe drumul care inconjoara schitul, pana intalniti marcajul turistic (~200m).

Intrarea pe traseu spre Saua Stevioara

De aici practic incepe traseul. Urmeaza o urcare lunga printr-o padure de foioase. Marcajul este bun pana pe varf.

Toamna in Buila

Urcarea prin padure este solicitanta, iar pe alocuri poteca este acoperita cu frunze. La un moment dat am urcat print-o vale in care soarele nu patrundea si era destul de mare umezeala pe jos, chiar noroi.

Toamna in Buila-Vanturarita

La iesire din padure peisajul este parca si mai colorat, iar in fata deja putem observa stancile deasupra carora trebuie sa ajungem.

Masivul Cozia vazut din Buila

In spate peisajul se deschide larg si putem observa cu usurinta masivul Cozia.

Toamna in Masivul Buila

Pe masura ce urcam, putem cuprinde dintr-o privire o mare de padure.

Jnepeni in Buila

Dupa ce am iesit din padure urmeaza o zona cu jnepeni si cam asa o sa arate peisajul pana pe varf.

Traseu Vanturarita Mare

Aici efectiv aveam impresia ca privim din avion. In dreapta se poate vedea Olt-ul, iar in stanga masivul Fagaras. Putem distinge cu usurinta o mare parte din varfuri.

Fagaras-ul vazut din Buila
Masivul Fagaras
Saua Stevioara

Aici suntem foarte aproape de Saua Stevioara. Inainte de a continua drumul am luat pauza de masa si hidratare.

Saua Stevioara - Vanturarita Mare

Din Saua Stevioara avem vedere spre Parang. Continuam sa mergem spre dreapta, catre Vanturarita Mare. Peisajul este asemanator cu cel de pe platoul Bucegilor si pe alocuri putem observa si zone cu grohotis.

Vedere spre Parang din Buila
Efectiv acest munte este inconjurat de padure. Pe partea orientata spre Parang versantul este foarte abrupt.
Vf. Vanturarita Mare

In fata avem Vf. Vanturarita Mare.

Vanturarita Mare

Vederea de pe varf este 360 de grade si absolut incantatoare. Timp de cateva minute am avut parte si de o tentativa de curcubeu.

Coborare de pe Vanturarita Mare

Drumul de intoarcere a fost acelasi pe care am urcat.