Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu de tip circuit pe Muntele Rosu ▪ Vf. Gropsoarele ▪ Circuit de 1 zi in Muntii Ciucas ▪ Rododendroni pe Muntele Rosu | SusPeMunte

Cabana Muntele Rosu(1280m) - La Rascruce(1807m) - Vf. Gropsoarele(1883m) - La Rascruce(1807m) - Cabana Ciucas(1590m) - Cabana Muntele Rosu(1280m)

Traseu cu perspective ample asupra Ciucasului si de unde se pot observa numeroase grupe muntoase precum: Bucegi, Piatra Craiului, Postavaru, Muntii Buzaului

INCEPUT TRASEU: Cabana Muntele Rosu

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Cabana Muntele Rosu

DIFICULTATE: usor - mediu (5/10)

LUNGIME: 14 km

- La Rascruce ↗ Vf. Gropsoarele - 45min

- Vf. Gropsoarele ↘ La Rascruce - 30min

- La Rascruce ↘ Cabana Ciucas - 1h 45min

- Cabana Ciucas ↘ Bifurcatie spre Cab. M.Rosu (dupa Fantana Prof Nicolae Ioan) - 1h

- Bifurcatie spre Cab. M.Rosu (dupa Fantana Prof Nicolae Ioan) ↘↗ Cabana Muntele Rosu - 1h

Cabana Muntele Rosu

Traseul incepe de langa Cabana Muntele Rosu (vezi coordonate mai sus), unde exista o parcare destul de mare si se poate lasa masina si pe marginea drumului. De aici urmam marcajul triunghi rosu, spre La Rascruce. Pe primele indicatoare marcajul se vede ca si triunghi galben, dar s-a decolorat :). Inainte de a intra in padure, traseul se bifurca la stanga, dar noi nu mergem spre stanga si continuam sa urcam inainte. Poteca din stanga o sa fie drumul de intoarcere.

Padure Muntele Rosu

Dupa aproximativ jumatate de ora de mers prin padure si poieni, in spate avem priveliste spre Bucegi. Peisajul deja incepe sa fie captivant.

Culmea Zaganu

Pe tot parcursul drumului culoarea dominanta o sa fie verdele (desi am fi vrut sa vedem si ceva rosu de la rododendroni). In dreapta putem observa Culmea Zaganu.

Bucegii vazuti din muntele rosu

Vedere spre Bucegi. Se puteau distinge si Piatra Craiului si Postavaru.

Ciucasul vazut de pe muntele rosu

Dupa ce iesim din ultima zona cu padure, peisajul se deschide larg si avem o priveliste superba asupra Ciucasului. De aici inainte vom avea mult timp aceasta imagine in prim plan.

ciucasul vazut de la rascruce

Aici suntem aproape de "La Rascruce" si deja trebuia sa intalnim rododendroni infloriti, dar se pare ca am ajuns prea tarziu. Ne bucuram oricum de privelisti minunate si de marea de verde care ne inconjoara.

La Rascruce - Ciucas

Ciucasul vazut de "La Rascruce". De aici schimbam marcajul si mergem pe cruce rosie spre Varful Gropsoarele.

La Rascruce

In centrul imaginii se afla "La Rascruce". De aici se pot vedea o multitudine de masive muntoase, inclusiv Muntii Buzaului. Poza este facuta in directia opusa fata de cum mergeam spre Vf. Gropsoarele.

Varful Penteleu

Vf. Gropsoarele

De pe Vf. Gropsoarele traseul devine si mai interesant spre Vf. Zaganu, dar nu era in planul traseului. Am facut doar o mica incursiune pentru a admira culmea bine definita.

statie meteo gropsoarele

De pe Vf. Gropsoarele facem cale intoarsa spre La Rascruce, pe acelasi drum. Am facut si o mica incursiune pe la statia meteo, care este foarte aproape de traseul marcat. Se pare ca a fost o alegere inspirata, pentru ca de aici am observat cativa rododendroni, in valea dinspre Cabana Muntele Rosu.

rododendroni gropsoarele

Singurii rododendroni pe care i-am vazut in tot traseul, pe valea dinspre Cabana Muntele Rosu. Cu 2-3 saptamani inainte probabil ca tot verdele de aici a fost acoperit de bujori infloriti.

marcaj la rascruce

Am ajuns din nou La Rascruce si de aici continuam tot pe cruce rosie, spre Cabana Ciucas.

saua gropsoarele

Drumul spre Cabana Ciucas este evident si bine marcat acolo unde este nevoie.

ciucas

Imediat dupa ce trecem de Saua Gropsoarele, unde ne intersectam si cu alte trasee, intram din nou intr-o zona cu vegetatie. E posibil ca marcajul din Saua Gropsoarele sa nu indice directia corecta, dar trebuie sa urmati marcajul cruce rosie, in directia Ciucasului.

padure cabana ciucas

Pana la Cabana Ciucas se merge in mare parte prin padure, cu urcusuri si coborasuri line.

ciucas-ul vazut de langa cabana ciucas

Din nou un peisaj superb, cu Masivul Ciucas care se inalta dintre brazi. De aici deja putem observa si cabana.

cabana ciucas vara

Dupa o pauza bine maritata la cabana, ne continuam traseul pe drumul de masina, care face legatura cu DN-1A.

drum forestier cabana ciucas

Desi e un drum pe care circula si masinile (4x4 in special, pentru ca e foarte abrupt si nu cred ca se poate urca cu masina avand doar tractiune fata sau spate), acesta a fost o adevarata provocare. Era foarte mult pietris si aveam impresia ca ne fug piciarele de sub noi la fiecare pas.

traseu cabana muntele rosu de pe valea berii

Dupa ce am trecut de portiunea abrupta si drumul devine cat de cat mai lin, urmeaza sa-l parasim spre stanga si urmam marcajul banda galbena. Aceasta bifurcatie se intalneste la aproximativ 10 min dupa ce ati trecut de Fantana Prof Nicolae Ioan.

padure spre cabana muntele rosu

Pana la Cabana Muntele Rosu mergem in mare parte numai prin padure, pe unde am urcat si coborat de cateva ori.

Cabana Muntele Rosu vara

Si din nou in locul din care am plecat, Cabana Muntele Rosu.

traseu muntele rosu gropsoarele ciucas pe harta