Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Varful Toaca traseu ▪ Traseu pe scarile de pe Vf. Toaca ▪ Traseu in Ceahlau cu plecare din Durau | SusPeMunte

Traseu Varful Toaca

Traseu cu urcare pe Varful Toaca din Ceahlau, pe faimoasele scari din varf de munte

INCEPUT TRASEU: Salvamont Neamt (Durau)

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Salvamont Neamt (Durau)

DIFICULTATE: mediu - dificil (7/10)

LUNGIME: 14 km

- Vf. Toaca ↘ Baza scarilor - 15min

- Baza scarilor ↘ Cabana Fantanele - 1h 30min

- Cabana Fantanele ↘ Durau - 1h

Am venit in Ceahlau cu gandul de a urca pe faimoasele scari care duc in varful muntelui. Dar pana a ajunge la scari e cale lunga de batut. Asadar, am plecat din stadiunea Durau, unde am parcat masina. Traseul incepe de langa Hotel Cascada, iar coordonatele le gasiti mai sus. Putin mai jos se afla si salvamontul, unde am platit o taxa de acces in parc. Initial am vrut sa urcam pana la Varful Toaca si sa ne intoarcem pe la Cascada Duruitoarea, dar am fost sfatuiti sa ne intoarcem pe acelasi drum, deoarece se anunta ploaie dupa amiaza si era destul de tarziu pentru a face intreg circuitul. Asa am si facut. Am inceput sa urcam in jurul orei 12.

Traseul este unul lung si solicitant, in special la urcare. Se urca in continuu pana pe varf, partea cea mai dificila fiind pana la Cabana Fantanele. De aceea trebuie sa aveti la voi apa, mancare si echipament adecvat, in special pentru ploaie. Vremea este destul de imprevizibila pe acest munte.

Traseu turistic nr.4 catre Varful Toaca

In fata salvamontului o sa intalniti numeroase indicatoare cu trasee turistice. Noi am ales traseul nr.4, cu urcare pana pe Vf. Toaca.

Intrare pe traseu vf Toaca

Intrarea pe traseu se face prin capatul strazii.

Durau - Vf Toaca

Inca de la inceput traseul devine solicitant. Partea buna este ca mergem pe la umbra.

Urcare din Durau la Cabana Fantanele

Pana la Cabana Fantanele se urca numai pieptis printre pietre, radacini si pe alocuri copaci doborati.

Cabana Fantanele

Dupa 1h 20min de urcare prin padure ajungem la Cabana Fantanele. Aici facem si un scurt popas si admiram imprejurimile.

Varful Toaca vazut de le Cabana Fantanele

De la cabana putem vedea si Vf. Toaca, pana la care mai avem mult drum de strabatut.

Urcare de la Cabana Fantanele la Vf. Toaca

De la cabana ne continuam urcarea, care nu mai este asa accentuata precum a fost pana aici. Timpul estimat pana pe varf este de 2h.

Avertisment vipere pe Ceahlau

Am inatalnit si un indicator care ne avertiza ca in zona sunt vipere.

Caciula Dorobantului

Capatam altitudine si peisajul se deschide larg. Putem vedea lacul Izvorul Muntelui si formatiuni specifice Ceahlaului. In imagine se vede Caciula Dorobantului.

Cununa Zimbrului din Ceahlau

La scurt timp ajungem la un punct de belvedere excelent. De aici se poate vedea lacul Izvorul Muntelui in toata splendoarea sa.

Lacul Izvorul Muntelui

Lacul Izvorul Muntelui vazut de la punctul mentionat anterior.

Urcare pe Varful Toaca - Ceahlau

Intram din nou in padure si continuam sa urcam. Aici vremea a inceput sa se schimbe si picura marunt. In departare se auzeau tunete.

Zona jnepenis pe varful Toaca

Intram intr-o zona cu jnepenis, printre care o sa mergem pana aproape de scarile care ne vor conduce pe varful muntelui.

Scarile de pe Varful Toaca

Intr-un final ajungem si la faimoasele scari. De jos nu le putem vedea in intregine, dar si asa par impresionant de numeroase. Noi am venit intr-o zi ploioasa de joi, asa ca nu era aglomeratie pe scari, cum vedeam in alte poze. Chiar daca se urca pe scari pana pe varf, totusi exista o zona in care scarile sunt inclinate la un unghi de ~70grade si necesita atentie. In total sunt 519 trepte, cu o diferenta de nivel de 101m.

Varful Toaca

Varful muntelui nu este asa spectaculos, in centru acestuia fiind statia meteo. Imprejurimile insa sunt splendide. Vederea este 360 grade, iar mai jos puteti observa cateva imagini surprinse de aici.

Vedere catre Cabana Dochia

Lacul Izvorul Muntelui vazut de pe Varful Toaca

Vedere spre lacul Izvorul Muntelui. Norii se apropiau destul de amenintator.

Regulament urcare pe scarile de pe vf Toaca

Nu am zabovit prea mult pe varf deoarece ploaia se apropia inevitabil si incepuse sa bata si vantul destul de puternic. Pe la jumatatea scarilor a inceput o ploaie torentiala. Am asteptat la baza scarilor sa se mai domoleasca pentru ca efectiv poteca se umpluse cu apa si era greu de inaintat. Am continuat drumul exact pe unde am venit.

Curcubeu Vf. Toaca

Chiar daca vremea nu a fost asa prietenoasa la coborare, totusi am fost rasplatiti pe masura. In zona punctului de belvedere am fost intampinati de un curcubeu in toata splendoarea sa.

Cabana Fantanele dupa ploaie

La Cabana Fantanele norii ne-au oferit un joc de lumina si culoare.

Ceata in padurea de la Cabana Fantanele

Daca la urcare padurea dintre Cabana Fantanele si Durau nu ne-a oferit nimic special, la coborare a fost mult mai impresionant. Ceata formata dupa ploaie in combinatie cu razele soarelui ne-au incantat privirile. Spre final a inceput din nou o ploaie torentiala si se si intunecase. Am ales bine sa ne intoarcem pe acelasi drum, pentru ca daca am fi continuat pe la Cascada Duruitoarea traseul era mai lung si nu reuseam sa ne incadram sa ajungem pe lumina inapoi in Durau.