Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu in muntii Iezer-Papusa: Cabana Voina - Lacul Iezer si retur | SusPeMunte

Cabana Voina - Valea Batrana - Jepi - Lacul Iezer (retur)

Traseu in Muntii Iezer-Papusa catre Lacul Iezer si retur pe acelasi drum.

INCEPUT TRASEU: Cabana Voina

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Cabana Voina

DIFICULTATE: mediu - dificil (7/10)

LUNGIME: 18.3 km

Timpi intermediari

- Cabana Voina ↗ Lacul Iezer - 5h 30min

- Lacul Iezer ↘ Cabana Voina - 3h 40min

Punctul culminant al acestui traseu este Lacul Iezer,  singurul lac glaciar din M-tii Iezer-Papusa, aflat in apropierea varfului Iezerul Mare. Traseul incepe de langa Cabana Voina, pana unde se poate ajunge cu masina, fiind drum asfaltat. De la cabana se mai poate merge cu masina inca ~2km, pe drum forestier, dar deoarece nu am stiut cum se prezinta drumul, am preferat sa parcam langa cabana. Traseul este destul de lung si solicitant, cu o diferenta de nivel de peste 1200m. Asadar, acest traseu necesita o buna conditie fizica. O buna parte din poteca este prin padure, unde am intalnit si multa zmeura. De aceea este indicat sa va faceti simtita prezenta pentru a nu surprinde vreun urs. Alta informatie utila ar fi ca traseul urmeaza cursul unui rau si in cazul in care ramaneti fara apa, va puteti aproviziona din rau.

Camping Cabana Voina

Traseul incepe domol, pe drum forestier. In dreapta avem un camping, unde sunt foarte multe rulote. De aici se mai poate continua cu masina inca ~2km, dar drumul este placut si la mers pe jos, mai putin la intoarcere din cauza oboselii acumulate.

Inceput traseu lacul Iezer

Dupa aproximativ 15 min de mers intalnim o bifurcatie. Traseul nostru se continua spre stanga, pe marcaj punct albastru.

Raul Batrana - Traseu Lacul Iezer

Traseul urmeaza cursul raului Batrana si din loc in loc intalnim diverse cascade artificiale. Traseul este ideal pentru a fi facut in zilele calduroase de vara, deoarece se desfasoara in mare parte prin padure.

Parasire drum forestier traseu lacul Iezer

In acest punct parasim drumul forestier spre stanga. Traversam raul pe un pod ingust si intram in padure, pe marcaj punct albastru. Continuarea traseului nu este intuitiva in acest punct, asa ca trebuie sa fiti atenti la marcaje.

Pod lacul Iezer

Podul de care va ziceam mai sus ca trebuie traversat.

Raul Batrana din Iezer-Papusa

Prin padure urmam in continuare cursul raului o buna parte din drum.

Raul Batrana - Traseu Lacul Iezer din muntii Iezer Papusa

De 4 sau 5 ori am fost nevoiti sa traversam raul pe busteni pusi special pentru asta.

Zmeura pe traseu catre lacul Iezer

De o parte si de alta a cararii este foarte multa zmeura care ne ducea cu gandul la prezenta ursului in zona. Cu toate ca erau conditii favorabile pentru a intalni ursul, nu am intalnit niciunul.

Padure muntii Iezer Papusa

De obicei, in padurile de pin am intalnit multe uscaturi, dar pe acest traseu lucrurile stau altfel. Muschii acopera aproape in totalitate pamantul si formeaza un peisaj de poveste.

Jepi pe traseul catre Lacul Iezer

Dupa aproximativ 3.5h de cand am plecat, iesim din padure si intram in zona cu jepi. De aici peisajul se schimba si avem vedere inclusiv catre destinatia noastra finala. Ca si reper aveam steagul Romaniei, care se afla intre refugiu si Lacul Iezer.

Urcare catre lacul Iezer

Peisajul este asemanator cu cel de la Lacul Caltun, din Fagaras. De aici urcam sustinut pana la refugiu si lacul Iezer.

Valea Batrana
Pe masura ce urcam peisajul se deschide larg in spatele nostru.
Rododendron la lacul iezer

Desi perioada rododendronului a trecut de cateva luni, aici am intalnit cateva fire inca in floare.

stana la lacul iezer

Aproape de lac am intalnit si o turma de oi, insotita de 2 ciobani si multi caini. Nu am avut probleme cu cainii, chiar daca au latrat la noi cu mult inainte sa ne apropiem de ei.

refugiu de la lacul iezer din muntii iezer papusa

Refugiul de langa lac. Are o capacitate de ~30 persoane. De asemeni, se poate campa si langa refugiu.

Vedere de la refugiul iezer papusa

Vedere de la refugiu, catre drumul pe care am venit.

steagul de langa lacul iezer

Steagul de care aminteam mai sus. Trecem pe langa el si mergem catre lac, care se afla la cativa zeci de metri.

Lacul Iezer din muntii Iezer-Papusa

Lacul este de o frumusete aparte, cu o apa foarte limpede. In functie de unghiul din care este privit, culoarea acestuia difera. Acum putem spune ca efortul depus pentru a ajunge pana aici se merita pe deplin. Am facut o pauza de ~1h si ne-am intors pe acelasi traseu pe care am urcat.

Traseu lacul iezer vazut pe harta