Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu Fagaras: Balea Lac - Caldarea Vaiuga - Saua Vaiuga - Vf. Capra - Saua Capra - Vf. Iezerul Caprei - Saua Paltinului - Balea Lac | SusPeMunte

Traseu in jurul lacului Balea cu urcare prin Caldarea Vaiuga pana la Vf. Capra si retur pe la Vf. Iezerul Caprei si Saua Paltinului.

INCEPUT TRASEU: Balea Lac

- Vf. Capra ↘ Saua Caprei - 1h

- Saua Caprei ↗↘ Saua Paltinului - 2h

- Saua Paltinului ↘ Balea Lac - 1h

Traseul este unul deosebit de spectaculos, de unde se pot admira cele mai inalte varfuri din Muntii Fagaras. Traseul poate deveni periculos pe vreme nefavorabila, chiar si pe ceata.

inceput traseu caldarea vaiuga

Traseul incepe de langa Cabana Balea, din acelasi loc in care se urca si spre Saua Capra, numai ca poteca se desprinde spre stanga. Gasiti mai sus coordonatele exacte.

partea nordica a transfagarasanului

Traseul incepe domol, cu privelisti superbe asupra partii nordice a Transfagarasanului (spre Sibiu).

Balea Lac - Valea Vaiuga

Pe masura ce inaintam in traseu, in spate avem vedere tot mai ampla a  Transfagarasanului (pana la intrare in Caldarea Vaiuga). Pe creasta care se vede deasupra lacului e drumul de intoarcere.

caldarea vaiuga

In mai putin de 1h de la plecare, am intrat in Caldarea Vaiuga.Traseul este bine marcat si intuitiv. Urmatoarea destinatie este Saua Vaiuga, aflata in centrul imaginii, la orizont.

zapada permanenta in caldarea vaiuga

Zapada permanenta in Caldarea Vaiuga. De aici incepe urcarea pieptis catre Saua Vaiuga. E foarte important ca norii sa lipseasca pentru a va bucura de frumusetea traseului. Desi prognoza meteo indica soare cu nori, practic de aici au fost numai nori.

Vedere din Saua Vaiuga catre Valea Vaiuga.

Vedere din Saua Vaiuga catre Caldarea Vaiuga. De aici continuam urcarea spre stanga, pe triunghi albastru comun cu cruce albastra pana la Vf. Capra.

vf vanatoarea lui buteanu

In fata, abia putem vedea Vf. Vanatoarea lui Buteanu. In dreapta acestuia, in ceata,  se afla Vf. Capra.

varful capra

Vf. Capra - cel mai inalt punct din acest traseu. Privelistea ar fi fost minunata de aici, dar din cauza norilor nu am putut vedea nimic.

vanatoarea lui buteanu - vf capra

Dupa o scurta pauza pe varf, am facut cale intoarsa pana la Saua Vaiuga si de aici catre Saua Capra, pe marcaj triunghi albastru.

lacul capra - varful iezerul caprei

Am prins o fereastra si am putut vedea Lacul Capra, unul dintre cele mai frumoase din tara. In dreapta, cu varful in nor, se afla Vf. Iezerul Caprei, urmatoarea destinatie din traseu.

saua caprei (balea lac)

Saua Caprei. De aici urmam marcaj banda rosie, spre Saua Paltinului. Urmeaza o urcare pieptis, pana pe Vf. Iezerul Caprei.

varful iezerul caprei

De pe acest varf se pot observa peisaje minunate, in conditii de vizibilitate (creasta Fagarasului, Balea Lac, Transfagarasan, Lacul Capra). De data aceasta, norii au facut paravan.

fereastra balei

Am continuat sa urmam marcajul banda rosie, catre Vf. Paltinu, prin Fereastra Balei. Traseul incepe sa devina periculos, in unele zone fiind foarte expus, iar conditiile meteo ne-au ingreunat deplasarea. Din fereastra Balei (ca punct de reper este un steag din metal, pe care abia se mai deosebesc culorile, dar care pare a fi steagul Romaniei), traseul se bifurca in drumul de iarna si drumul de vara. Drumul de vara este pe partea stanga a crestei, prin iarba si urmeaza curba de nivel. Acesta este nemarcat. Drumul de iarna este marcat cu banda rosie si e fix pe creasta. Din cauza cetei nu am vazut de unde incepe drumul de vara si am urmat drumul de iarna.

Balea lac vazut din fereastra balei

Din cand in cand mai zaream printre nori si Balea Lac. Daca urmam drumul de vara, aveam vedere doar pe partea sudica a Transfagarasanului, nu si spre Balea Lac.

abrupt balea lac

Dupa cum ziceam, drumul destul de expus, in principal pe partea nordica.

varful paltinu

Sunt zone in care trebuie avuta mare grija, pentru ca se merge pe creasta. In fata se afla Vf. Paltinu.

Saua Paltinului

La un moment dat, aproape de Vf. Paltinu am ajuns la o zona in care trebuia sa ne cataram pe pietre, iar dincolo de acest urcus, traseul parea tot mai periculos. Din aceste motive si pentru ca nu puteam admira nimic in jur, am trecut pe traseul de vara, care se afla la cativa zeci de metri. S-a mai ridicat putin ceata si am putut observa poteca de vara, pentru ca pe harta nu era indicata si nu puteam aproxima distanta. Am mers pret de 10 - 15 min pana la Saua Paltinului.

saua paltinului - balea lac

Din Saua Paltinului am urmat marcaj banda albastra, spre Balea Lac. Din locul care se vede in imagine se poate cobori direct, prin saua care se vede in stanga, sau se poate ocoli lacul prin partea dreapta, pe sub Fereastra Balei. Noi am mers prin partea dreapta.

sub fereastra balei - balea lac - final traseu

Facem un arc de cerc destul de mare si ajungem la punctul din care am plecat.

Traseu balea lac - caldarea vaiuga

Traseul vazut pe harta

Timpii intermediari includ si pauzele (unele au fost si de 30min). Traseul este unul deosebit de spectaculos, in special pe vreme favorabila.