Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Traseu Muntii Macinului: Culmea Pricopanului | SusPeMunte

Traseu in Muntii Macin: Culmea Pricopanului

Desi este un traseu la altitudine mica, e unul solicitant pentru ca se urca si se coboara dupa fiecare varf. Pe durata traseului puteti admira formatiuni geologice spectaculoase, dar si campia de la baza muntilor.

INCEPUT TRASEU: Manastirea Izvorul Tamaduirii

Waze Google Maps

SFARSIT TRASEU: Manastirea Izvorul Tamaduirii

DIFICULTATE: usor - mediu (4/10)

LUNGIME: 10 km

DURATA: 5h

ALTITUDINE MINIMA: 60 m

ALTITUDINE MAXIMA: 370 m

DIFERENTA TOTALA DE NIVEL: +665 m

MARCAJ: -

DATA: 15-May-2022

Traseul ofera privelisti spectaculoase de la un capat la altul. Clima si vegetatia sunt atipice pentru muntii din tara noastra, semanand mai mult cu zona mediteraneana. Fiind putina vegetatie, recomandarea ar fi sa-l parcurgeti pe timp de primavara, pentru a evita caldura si a va bucura de campul inflorit din imprejurimi. Surse de apa nu sunt pe traseu, asa ca trebuie sa va asigurati de la inceput ca aveti suficienta in rucsac.

Inceput Traseu Culmea Pricopanului

Traseul incepe din dreptul acestor panouri, care se afla in campingul de langa Manastirea Izvorul Tamaduirii. Treceti de bariera care se vede si in imagine si de aici marcajele sunt destul de clare. Sunt cateva intersectii care nu sunt bine marcate, dar e destul de intuitiv pe unde e traseul. Dupa aproximativ 10 minute de mers, ajungeti la 'Izvorul Fantana de Leac'. Aici marcajul nu e foarte clar, dar traseul se continua la stanga, pe curba de nivel, pe o poteca ingusta.

Culmea Pricopanului

Dupa ce am trecut de Izvorul Fantana de Leac, incepem sa facem cunostinta cu stanci vechi de milioane de ani

Varful Caramalau

Dupa ~1h de urcat, am ajuns pe primul varf din traseu: Vf. Caramalau. De aici se pot admira orasele din imprejurimi (Braila, Galati), Dunarea si campia care inconjoara muntii.

Varful Vraju

Dupa ce am trecut pe langa un varf cu o cruce pe el, am ajuns la cel mai inalt varf de pana acum: Vf. Vraju (335m).

Varful Vraju - Macin

De pe Varful Vraju continuam sa coboram si sa urcam catre urmatorul punct important: Sfinxul din Macin.

Sfinxul Dobrogean

Sfinxul din Macin. Figura se poate distinge din mai multe unghiuri.

Sfinxul din Macin

Sfinxul vazut dintr-un alt unghi. Pe aici se continua traseul, pana cand ne intersectam cu un traseu de biciclete. Tot acolo erau si cateva canapele si mese din lemn. Din acel punct, traseul nu e chiar evident, dar se continua cu un urcus pe muntele din fata. Dupa cativa zeci de metri o sa observati si marcajul banda albastra.

Vedere catre Vf. Piatra Raioasa

Vedere de la intersectia cu traseul de biciclete amintit mai sus. Continuarea traseului e pe cararea din imagine, care duce catre Varful Piatra Raioasa.

Soparla in Muntii Macinului

Pe toata durata traseului am intalnit multe soparle bine camuflate si care au avut grija sa se fereasca din calea noastra.

Vf. Piatra Raioasa

Vedere de pe Piatra Raioasa

De pe Vf. Piatra Raioasa urmeza din nou o coborare si o urcare pe urmatorul varf: Sulukul Mic

Vulpe in Macin

O vulpea ne-a incantat privirile. Era obisnuita cu oamenii, pentru ca am trecut la 2-3m de ea si nu s-a speriat.

Vedere de pe Varful Sulukul Mic

Vedere de pe Varful Sulukul Mic catre traseul strabatut pana acum.

Vf. Sulukul Mare

Vf. Sulukul Mare (370m)

Padure Muntii Macinului

Incepem sa coboram spre baza muntelui si intram int-o zona cu vegetatie deasa.

padure Muntii Macin

Dupa ce am iesit din padure, ne intersectam cu un drum, unde marcajul nu e clar. Continuarea e spre stanga.

Muntii Macinului

Ajungem in zona de campie, de unde se vede si manastirea de la care am plecat. De aici drumul e destul de evident si mai sunt ~20min de mers. Dupa cum se vede si in imagine, muntele este exploatat, de unde se extrage roca de granit. Pacat, pentru ca se distruge o frumusete a naturii.