Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Branduse in Piatra Craiului: Sat Pestera - Saua Joaca - La Table - Padurea Inalta - Sat Pestera | SusPeMunte

Sat Pestera (Nobillis) - Casa Folea - Saua Joaca - La Table - Padurea Inalta - Stana Petrului - Casa Folea - Sat Pestera

Traseu in Piatra Craiului, cu plecare din Sat Pestera, pe care se pot admira branduse in zilele de primavara

INCEPUT TRASEU: Nobillis - Carpathian Residence

DIFERENTA TOTALA DE NIVEL: +550 m

MARCAJ: - -

DATA: 06-May-2023

Cautam un traseu pe care sa putem vedea branduse si sa fie cat de cat aproape de Bucuresti. Am gasit acest traseu, care se incadra perfect cerintelor. Initial am planuit sa mergem de la Casa Folea pana la Refugiul Grind si de acolo sa facem cale intoarsa, numai ca in momentul in care am ajuns in Saua Vladusca (La Table) am realizat ca avem suficient timp pentru a face un circuit, fara sa ne mai intoarcem pe unde am venit. Asa ca am ales sa mergem catre Padurea Inalta si de acolo catre Casa Folea, fara sa parcurgem Cheile Pisicii. Acesta a fost traseul aproximativ, desi pe o portiune am mers pe nemarcat.  O sa detaliez mai jos traseul exact pe care l-am urmat, dar daca ar fi sa refac acest traseu varianta cea mai buna era sa mergem pana la Refugiul Grind si de acolo sa ne intoarcem pe drumul pe care ne-am dus (asa cum planuisem initial).

Vedere spre Bucegi de la Casa Folea

De la Hotel Nobillis am plecat pe jos spre Casa Folea. Recomandarea mea este sa lasati masina in parcarea de langa hotel Nobillis (unde se termina asfaltul), in cazul in care nu aveti cazare la una din pensiunile de dupa hotel. Drumul este ingust si nu se gasesc locuri de parcare.

marcaj spre regugiul grind de la casa folea

Dupa ce am trecut de Casa Folea si ne-am apropiat de padure, am intalnit si primul marcaj spre Refugiul Grind.

vedere spre bucegi din sat pestera

Vedere spre Bucegi. Traseul se desfasoara pe o poteca lata si este perfect pentru o plimbare.

poiana aproape sa saua joaca

Dupa mai putin de 1h de la plecare, am ajuns intr-o poiana larga, de unde puteam observa aproape in intregime creasta Pietrei Craiului. De aici ne continuam drumul catre Saua Joaca. Marcaje nu prea mai sunt, dar drumul este evident.

branduse in saua joaca

In Saua Joaca am intalnit si primele branduse. Nu atat de multe pe cat ne asteptam, dar suficiente incat sa ne incante privirile. Probabil ca erau mult mai multe cu 2-3 saptamani inainte.

indicator catre la table din saua joaca

Din Saua Joaca ne indreptam catre La Table

indicator La Table piatra craiului

Ajunsi la indicatorul din La Table am incercat sa reconfiguram traseul, astfel incat sa facem un circuit. Nu a fost cea mai buna idee, pentru ca traseul se desfasoara in marea majoritate prin padure si este si foarte putin frecventat de turisti. Am intalnit doar 2 persoane, care probabil veneau din Zarnesti. Cea mai buna varianta cred ca era sa mergem pana la Refugiul Grind si de acolo sa ne intoarcem pe unde am venit. Asadar, de aici planul a fost sa mergem spre Padurea Inalta (indicatorul cruce rosie), iar de acolo sa mergem pe triunghi galben catre  Casa Folea.

harta la table

Vazut pe harta, ne-am indreptat catre N-E.

bifurcatie la table - cabana curmatura

Aici traseul se bifurca catre Cabana Curmatura. Noi am continuat mergem pe directia inainte, pe marcaj cruce rosie.

Piatra Craiului

Din cand in cand avem privelisti asupra crestei Pietrei Craiului.

la table - cheile pisicii

Dupa aproximativ 30 min de cand am plecat din zona La Table, ajungem pe un traseu de biciclete. Acesta este si drumul care ne va conduce catre intrarea in Cheile Pisicii.

Intrare in Cheile Pisicii

Intrarea in Cheile Pisicii. Nu ar fi trebuit sa ajungem pana aici. Planul e sa nu intram in Cheile Pisicii si Prapastiile Zarnestilor. La un moment dat trebuia sa se faca o bifurcatie pe marcaj triunghi galben. Scoatem din nou harta sa vedem unde am ratat bifurcatia. E la aproximativ 1-200m mai in spate. Ne intoarcem pentru aproximativ 3 minute.

bifurcatie triunghi galben cheile pisicii

Aici e si marcajul triunghi galben. E destul de greu de observat deoarece e pe un copac care e dincolo de rau. Traversam raul si incepem un urcus sustinut. Timp de 30 min urcam printr-o padure deasa de molid. Aceasta a fost si cea mai dificila zona din traseu. Pe langa faptul ca se urca, padurea e atat de deasa incat nu poti observa decat pe directia de mers si aveam impreseia ca se apropie noaptea, desi era miezul zilei.

luninis padurea inalta

Iesim din padure si ajungem intr-o poiana, de unde putem vedea din nou Piatra Craiului. Marcajul se continua spre stanga, dar am preferat sa nu mai mergem prin padure si sa traversam aceasta poiana nemarcata. Aceasta poaiana e aceeasi in care am ajuns prima data la inceputul traseului (poza 4 din descriere). Asadar, dupa ce am iesit din padure, o luam usor spre dreapta.

stana petrului

Tot timpul avem in vedere creasta muntilor.

stana petrului piatra craiului

Trecem pe langa o stana (Stana Petrului o gasiti pe harta) si intram din nou pe traseul pe care am venit initial. De aici drumul este evident.